fredag 7 oktober 2011

Pippi Långstrump

Pippi Långstrump

Jag såg henne på tv för första gången när jag var fyra. Efter att bara ha sett ett avsnitt tyckte jag att det verkade väldigt bra och spännande.

Vem är det?

Jo, Pippi Långstrump.

Pippi är väldigt omtänksam och tänker väldigt mycket på andra trots sin unga ålder.Hon är världens starkaste flicka och det utnyttjar hon på ett väldigt bra sätt.

Pippi har en häst som heter Lilla Gubben och en apa som heter Herr Nilsson och har även två kompisar som heter Tommy och Annika.

Pippi har betytt väldigt mycket för mig. När jag hade tråkigt eller när jag vaknade tidigt satte jag på tv:n och kollade på Pippi.

Pippi lever livet väldigt enkelt och tar allt som det kommer.

När jag var liten tyckte jag att Nalle Puh var bra, Bamse bättre och bäst var Pippi Långstrump.

Pippi, Tommy och Annika är på en ö där dom spelar kula, dom bestämmer sig för att bada och Annika går i först. Efter bara några sekunder tar en bläckfisk tag i henne och hon får panik. Pippi hoppar i och försöker få Annika fri och tillslut får hon det och hon skrämmer iväg bläckfisken långt därifrån.

Det är sådana här händelser som gör det spännande och även att hon lyckas rädda liv och alltid hjälper folk, det gör henne till min hjälte.


Robin Nyhemer



1 kommentar:

  1. Du har bra ögonkontakt och kroppsspråk när du talar! Härligt!

    SvaraRadera