fredag 7 oktober 2011

Batman

När jag var liten brukade jag titta på den tecknade Batman på Cartoon Network. Jag menar Stålmannen och spindelmannen är bra men Batman är helt enkelt bäst.


Batman bor i en stad kallad Gotham City. Han bär en svart dräkt med en gul fladdermus på bröstet. Han har även en nattsvart mantel som han använder när han svävar mellan hustaken. Hans vardagsnamn är Bruce Wayne och han är rik som ett troll eftersom han har ärvt en massa pengar av sin pappa. Han har ett väldigt stort hus och en betjänt vid namn Alfred. Under huset finns en hemlig källare och vad har han där? Jo sin batmobil och sina Batman kläder. När staden behöver hjälp och ska ropa på Batman tänder borgmästaren upp en strålkastare som visar en stor fladdermus på himlen. Då klär Bruce Wayne på sig sina Batman kläder och förvandlas till stadens hjälte. Hans främsta fiende är Jokern. Joker är listig som en räv och kan med hjälp av sin slughet lura över en massa personer på hans sida. Men även Batman kan få polisen emot sig men hjälte som han är lyckas han alltid övertyga alla att det är han som är den goda.


Jag tycker att en hjälte är en person som offrar något mycket viktigt som t ex. sitt liv eller sin ”image” för att hjälpa någon annan. Batman offrar sitt liv för hela Gotham City och då tycker jag att man är en hjälte.

1 kommentar:

  1. Du har bra ögonkontakt och kroppsspråk. Det är intressant att lyssna på dig!

    SvaraRadera