fredag 7 oktober 2011


Min hjälte


Man kan beskriva hjältar på många olika sätt. En hjälte behöver inte rädda liv eller göra andra stora och häpnadsväckande saker för att bli en så kallad hjälte.

I vissa fall räcker det till och med bara med att säga hej eller bara göra någon glad för att lysa upp någons dag.

Min hjälte har vad jag vet varken räddat liv eller gjort något häpnadsväckande, utan hon har funnits, finns och kommer alltid att finnas för mig oavsett vad som händer. Det är en människa man alltid kan lita på, en person man kan prata med när som helst och om vad som helst. Helt enkelt någon man kan räkna med i vått och torrt, som en klippa man alltid kan luta sig mot när saker blir jobbiga.


Oavsett om jag är arg, sur eller ledsen så kan denna personen få mig på bra humör igen.

Min hjälte kanske inte alltid får den uppskattning som hon behöver, det känns som om hon funnits för mig flera tusen gånger utan att jag riktigt kunnat visa min uppskattning.

Den här hjälten är en vardagshjälte, en hjälte utan att man riktigt tänker på det. Man behöver ju som sagt inte göra stora saker som att rädda liv för att bli någons hjälte.


Innebandy betyder väldigt mycket för mig, det är något som jag verkligen brinner för, och för inte så längesedan gick det inte riktigt som jag ville på träningarna vilket gjorde mig på dåligt humör, vilket denna personen märkte på mig direkt.

Jag hade packat mina saker för träning och skyndade mig till stationen för att ta mig till Varberg där träningen skulle utföras. När jag väl kommit till hallen och hade vart med på vår uppvärmning en stund slängde jag av någon anledning en blick mot läktaren, till min förvåning ser jag min mamma sitta där. Min första tanke var att hon verkligen hade kommit dit för att stötta mig, för att finnas där för mig, då hon kände att det behövdes.

Konstigt nog gjorde jag en utav mina bästa träningar den kvällen, efteråt kan man undra om det var med hjälp av hennes stöd från läktaren som gjorde att jag kunde göra en bättre träning eller om det skulle bli så i vilket fall.

För mig betydde det mycket att hon överhuvudtaget kom dit, en sådan sak kan göra en person till ens hjälte, min hjälte.



1 kommentar:

  1. Din text kan vi strukturera upp något, men ditt framförande var jättebra! Du har god kontakt med lyssnarna, ögonkontakt, bra kroppsspråk, lugn och tydlig röst. Du försöker inleda och avsluta på ett bra sätt.

    SvaraRadera