fredag 7 oktober 2011

Mitt tal

Min hjälte.. Pappa!

Han stöttar mig alltid när jag behöver honom och han finns alltid vid min sida när jag spelar fotboll. Han kör mig alltid till träningar och matcher och det har han gjort sen jag var 4 år gammal. 
Han ställer även upp för mina småsyskon och tack vare det har vi kommit så långt i livet som vi gjort idag.
Vi står varandra väldigt nära och det är jag väldigt tacksam för. 
När han exempel inte varit på någon match har jag känt att jag inte presterat lika bra och det är nog så för att jag alltid vart van att se honom på mina matcher då han stöttat mig och hejat på mig men sen förstår jag varför han på sistone inte vart och tittat på alla mina matcher. Han har ju tre andra barn som han också måste köra,stötta och stå vid deras sida som han stod vid min. 
Bara genom att vara på mina matcher och känna hans närvaro och höra han skrika från sidan 
-Bra Arben eller -Ta nästa!!, det gör en motiverad. 
Vissa i mitt lag har pappor eller mammor som aldrig kommer och tittar på de när de spelar fotboll och jag har märkt att de killarna slutat med fotbollen efter ett tag. De har inte känt sig motiverade nog för att spela och de har inte känt något stöd hemifrån och därför slutat fotbollen. Jag har tur att jag har en PAPPA som är så engagerad och som stödjer mig så mycket som han gör.

1 kommentar: