fredag 7 oktober 2011

Hjälte


Det finns många hjältar på tv och i böcker tyvärr så hjälpte de inte mig när jag behövde det.


Det var varmt och skönt i hus bilen och jag trodde nästan att man skulle kunna köra hela dagen utan att vara rädd för att fingrarna skulle förfrysa. Men jag ändrade mig snabbt när jag kom ut i verkligheten och det var minus 10 grader. Men det var bara att kämpa på i kylan och det gick riktigt bra det hade faktiskt gått bra hela veckan. Det sista jag mins är att pappa håller ut min skylt och det står -2 sekunder han applåderar sen blir det svart.


Jag vaknade upp på ett sjuk hus i Donquerk i Frankrike jag hade fruktansvärt ont i benet och undrade ju självklart vad som hade hänt. Då hade jag tappat ena handen från styret och fått ett ”kasst” och gjort några kullerbyttor med crossen. Jag hade mest ont i benet efter som lårmuskeln var mos medan läkarna oroade sig över min skallfraktur i pannan. Men med hjälp utav extremt duktiga läkare och min pappas stöd så löste problemet sig och sex månader senare så fungerade benet som det skulle och jag har ett fint ärr i pannan.


Det jag vill säga i min lila händelse är att många tittar på hjältar på tv eller läser om det i böcker. Men de riktiga hjältarna är som i mitt fal mina föräldrar som fans för mig dygnet runt och alla de duktiga läkarna som hjälpte mig och hundra talls andra som behöver det det är hjältar för mig.

1 kommentar:

  1. Det finns många yrken som är värda människors uppskattning. Tack för att du gett ett av dem sin plats i solen.

    SvaraRadera