fredag 7 oktober 2011

Nalle Puh

Nalle Puh

När jag var liten så var Nalle Puh en stor förebild för mig. Varför undrar ni? Det är en väl mest för att den första boken jag fick som liten var om Nalle Puh. Det gick till och med så långt när jag var liten så Mamma och Pappa kunde 1:a kapitlet i Nalle Puh boken utantill eftersom jag ville höra den varje kväll innan jag gick och lade mig!

Lite om Nalle Puh:

Han är en gul tjock björn som har en för liten röd tröja på sig. Hans favoritmat är honung vilket han alltid äter och tigger för att få av bland annat sin kompis Kanin. Kanin är en av hans kompisar men han har flera: Ior, Tiger, Ru, Nasse och hans bästa vän människan Christopher Robin. Nalle Puh och hans vänner är egentligen Christopher Robins gosedjur.

Nalle Puh och hans kompisar bor alla i Christopher Robins ”fantasivärld” Sjumilaskogen vilket är en stor skog där Nalle Puh och hans vänner bor inuti träd.

Nalle Puh och hans vänner hittar alltid på något nytt varje dag, allt från att spela fotboll till att jaga heffaklumpar. Detta fascinerade mig när jag var liten vilket gjorde han till just min hjälte.

När jag var liten så tyckte alla mina kompisar att Bamse var bäst. Visst Bamse är bra, Kalle Anka är bättre men Nalle Puh är bäst!

Samuel Johansson


1 kommentar: